praktische informatie


voor de les

  • Het beste is om twee uur van te voren niet meer te eten. Kan dit niet, eet dan iets lichts 1 uur voor de les begint, zoals soep of fruit. Een volle maag kan tijdens de les ongemakkelijk zijn.
  • Draag comfortabele  kleding waarin je makkelijk kunt bewegen. Yoga doe je op blote voeten en zonder sieraden en horloge.
  • Neem een grote handdoek mee en een flesje water. Wij hebben yogamatten en alle benodigde yogatools. Voor je eigen hygiëne raden we aan om een eigen yogamat aan te schaffen en mee te nemen.
  • Vanuit het yogaprincipe van zuiverheid is het goed om schoon naar de les te komen. Gebruik geen parfum of aftershave. Geuren tijdens de les leiden de aandacht af en kunnen irriteren voor mede-cursisten. 
  • Zorg dat je op tijd bent. Bij voorkeur 5-10 minuten voor de les begint, zodat je rustig de les start. Te laat komen is storend voor de groep. Beschouw op tijd komen als een onderdeel van je yogabeoefening.

in de studio

  • Laat schoenen, jassen, tassen en mobieltjes achter in het halletje van de yogaruimte.
  • De yogaruimte is een plek van rust; voor verbinding met jezelf. Deze intentie ondersteunen we door rustig of niet te praten en je mobieltje op stil te zetten.
  • Oefen vanuit respect voor jezelf. Bij yoga gaat het niet om de prestatie, maar om de acceptatie van hoe het nu is. 

medisch

  • Overleg met behandelend arts en/of zorgprofessional over het volgen van de yogalessen; bijvoorbeeld na een operatie, bij chronische klachten, een ziekte en/of lichamelijke pijnen/ongemak.
  • Laat de docent voor de les weten of een blessure hebt of andere voor de yoga belangrijke fysiek of mentale gezondheidskwesties. Blijf ervan bewust dat je altijd zelf verantwoordelijk bent voor jezelf, en blijf goed voelen zodat je je eigen (pijn)grens niet overschrijd.
  • Respecteer je maandelijkse cyclus en doe het rustig aan tijdens je menstruatie. Vermijdt omgekeerde houdingen. Als je het aan je docent laat weten geeft deze je aangepaste houdingen
  • Informeer de docent direct wanneer je weet dat je zwanger bent.  Juist in het eerste trimester van de zwangerschap verandert er veel en zijn sommige yoga oefeningen niet wenselijk. 
  • Het volgen van de lessen is op eigen risico. Een yogahouding mag geen pijn doen. Als je een oefening of houding niet begrijpt, vraag dan aan de docent wat de bedoeling is.
  • Yoga werkt reinigend op het lichaam en op je energiesysteem. De reiniging ondersteun je het beste met het drinken van veel water of kruidenthee na de les.

inschrijven

  • Maak hier een afspraak voor een proefles .
  • Als de proefles bevalt kun je je inschrijven voor de doorlopende lessen, je kunt op elk moment instromen in een lopende groep (mits er plek is). Het lesgeld wordt berekend aan de hand van de resterende lessen van het blok.
  • Download het inschrijfformulier met de algemene voorwaarden, vul in en neem mee naar de eerstvolgende les.
Download
Inschrijfformulier en algemene voorwaarden
inschrijfformulier en voorwaarden.pdf
Adobe Acrobat document 190.3 KB